dimarts, 16 de juliol del 2013

ROCA COLOM ( Pel cercle de Concròs ) (83)

Aquesta setmana toca una sortida suau, però no per això menys interessant. Anirem a Roca Colom. Hi podríem anar des de Vallter però, nosaltres ho farem pujant de la pista d'Espinavell, des del punt on nosaltres anomenem les tres rieres, cap el cercle de Concròs.
El recorregut serà el següent: Pista d'Espinavell – Torrent de la Llosa – Collet dels Eugassers – Torrent de Concròs – Font dels Estanys - Roca Colom – Serrat de la Balmeta – Riera de Carboner – Pista d'Espinavell.

*EXCURSIÓ REALITZADA EL DIA: 13 de Juliol de 2013
*COMARCA: Ripollès
*DIFICULTAT: Baixa, només cal vigilar alguns petits trams, on el camí es confon ja que l'herba és molt alta.
*FONTS CONSULTADES:Mapa: Costabona – Alta vall del Ter E-25 de l'editorial Alpina 1:25.000
*PUNT DE SORTIDA: La pista d'Espinavell. Un cop a Setcases cal continuar per la carretera en direcció a Vallter. Un tros amunt, trobem a la dreta una pista on hi ha una barrera. Seguim la pista uns dos quilòmetres fins que travessem una riera. De fet som al punt on es troben tres rieres, aquí hi deixem el cotxe.
*OBSERVACIONS: És una excursió sempre per terrenys d'alta muntanya, que la fa molt agradable. Normalment sempre seguim un camí o altre, però hi ha trams on, l'herba que ha crescut molt, els rocs, o els arbres caiguts, l'han desdibuixat força. Tant en una situació com en l'altra, es veu clar on cal anar.

barraca al collet dels Eugassers

un parell de detalls del Torrent de Concròs
tartera, un xic abans d'arribar à Concròs (Pla dels l'Estanys)
Pla dels Estanys, tot trian la canal de pujada
encarant la canal, a la part final el pendent s'accentua
cim de la Roca Colom
el Costabona és a tocar

.-  0 h.   --  PISTA D'ESPINAVELL  --    1.595 m.
Sortim pel costat del torrent de més a l'esquerra, - torrent de la Llosa - seguint un camí força brut que marxa cap a l'esquerra, puja un xic i troba una pista d'herba. Seguim la pista, en la qual hi ha una herba molt alta, cap a la dreta, pugem fent una petita llaçada, i arribem a una mina a cel obert. Aquí, uns metres a la dreta hi ha una cabana.
  .-  7 min.  --    CABANA D'EN VIDAL
A l'arribar al tallat de la mina, deixem la pista i pugem per un corriol que segueix el clot de l'esquerra. Pugem un tros fins que el clot s'encaixona i el corriol marxa a la dreta. - el corriol no es massa clar -. Continuem esbiaixant a la dreta i amunt, i de seguida trobem marques d'un PR. El camí, a trams molt clar i altres no massa, va pujant suaument cap a la dreta, per anar a trobar el torrent de la Llosa ( el 1º dels tres recs que hi ha, on hem deixat el cotxe ). Travessem els dos clots que fa el torrent i pugem per la pala d'herba del costat del segon clot.- PR- Pugem pel mig de la pala fins a un rocs on hi ha una gran fita. Aquí ens trobem amb el PR que ve de Vallter cap el refugi Jaume Farré.
  .-  38 min.   --  CAMÍ DEL REFUGI JAUME FARRÉ  --  1.855 m.
Seguim el PR cap a la dreta. Ara per un camí que es segueix molt millor, i més a més les marques són molt més visibles. El camí, de seguida arriba a una collada on hi ha una barraca de pedra.
  .-  43 min.   --  COLLET DELS EUGASSERS   --  1.878 m.
Continuem per sota la cabana, per baixar a trobar el torrent de Concròs. Travessem el torrent i deixem camí i PR. Deixat el PR, pugem pel costat del torrent amunt. – MV- El camí no és massa clar, però hi ha punts vermells. Força amunt es perden les marques i, el camí que segueix essent molt confós, s'aparta un xic a la dreta, però de seguida torna a trobar el torrent. Així més o menys pel costat del torrent, seguint a cops un camí clar i altres no tant, arribem on neix el torrent.
  .-  1 h 28 min.   --  FONT DELS ESTANYS  --    2.183 m.
Continuem per sobre la font, pujant de dret per anar a sortir a l'esplanada dels Estanys, on fa el cercle de Concròs. ( Avui és un prat verd, d'estanys, ni rastre ). Aquí anem a buscar una canal o pala que es veu força accessible a la dreta. La pala, puja uns metres i gira a l'esquerra per anar a trobar la part superior del cercle. La pujada tot i que és amb herba, és molt dreta. Hi ha trams que costa aguantar-te, però es puja sense massa dificultat. Un cop a la part alta del cercle, ja molt més planer, seguim cap a la dreta, per de seguida arribar al cim de la Roca Colom.
  .-  2 h 5 min.   --  ROCA COLOM   --  2.506 m.
Al cim, que és un excel·lent mirador, hi ha un pilot de pedres i un pal amb el cartell de Roca Colom.
Per marxar continuem resseguint el cercle per dalt, treient el cap als diferents sortints que fa, amb una bona vista sobre el fons del cercle. Seguim per sobre fins que per l'esquerra, marxa una carena. Aleshores, seguim la carena, que molt suaument ens portarà fins al turó que hi ha a sobre mateix de coll de Pal.
  .-  2 h 35 min.  --    CIM SOBRE COLL DE PAL  --   2.375 m.
Aquí tenim diferents alternatives. Una és pujar al Costabona que és aquí davant mateix, l'altre és baixar a coll de Pal, on un camí ens portaria a la carena del Serrat de la Balmeta.
Nosaltres marxem per la carena de la dreta, al començament hi ha força rocs després és herba. Baixem per la carena del Serrat de la Balmeta, un tros avall trobem el camí que ve de coll de Pal. El camí – fites - continua baixant per la carena d'herba i arbres, travessa la doble collada verda de Dalt i continua carenejant. La carena ens porta al refugi forestal de Jaume Farré.
  .-  3 h 5 min.  --    REFUGI JAUME FARRÉ  --    1.965 m.
És un refugi forestal on hi ha dues parts, una pels animals i una per la gent, però on costa entrar-hi, ja que la porta està força malmesa i costa d'obrir.
Marxem per la pista que s'enfila a la dreta del refugi, tal com hi hem arribat. – PR – Travessem la collada de la Balmeta i, a l'altra banda, deixem la pista i el PR que continuen cap als recs de Concròs. Nosaltres marxen per l'esquerra. Baixem pel mig del prat verd. – Marques desdibuixades d'un PR – El camí, quan acaba el prat, continua per la banda de dalt, entra al bosc i va a trobar el pla Carboner, un altre pla herbós inclinat que travessem pel mig, en diagonal avall. - De cara al Pastuira que veiem lluny - El camí, passat el prat, continua mol més clar – PR – i ens porta a trobar la pista que puja de la carretera de Vallter a Espinavell.
  .-  3 h 30 min.  --    PISTA D'ESPINAVELL  --    1.720 m.
Aquí el més pràctic és seguir la pista avall, per la qual de seguida s'arriba on tenim el cotxe. Nosaltres seguim la pista cap a l'esquerra i amunt, ( la pista la seguim molt poc tros, aproximadament un minut ) fins que trobem un corriol que salta per la dreta. – PR – MV - És el camí de Carboner. És un camí molt fressat i amb moltes marques. El seguim fins que gira a la dreta, sobre mateix de la riera. ( Des d'on deixem el camí, es veuen tres marques del PR molt juntes en els arbres del davant ).
  .-  3 h 43 min.  --    DEIXEM CAMÍ DE CARBONER  --    1.578 m.
Deixem el camí i marxem cap a la dreta, de pla, uns metres. De seguida trobem un camí, amb molta herba, que ens baixa a trobar la riera. Un cop a la riera la seguirem avall uns pocs metres. Travessem la riera i ens enfilem pel costat d'uns rocs per anar a trobar una segona riera, que és pràcticament a tocar. Seguim pel costat de la riera amunt, per un camí molt tapat per l'herba. Quan no es pot passar pel costat de la riera, cal anar uns metres a la dreta, el tram és molt curt. Sota mateix de la pista, travessem el que seria el tercer rec, i ens enfilem a trobar-la just al punt on tenim el cotxe.
  .-  3 h 55 min.  --    PISTA D'ESPINAVELL  --    1.595 m.
                        --------------------------------------------------------

PR – marques grogues i blanques
                                               MT – marques taronges
                                              MV – Marques vermelles

1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.